Saturday, March 19, 2011

Sek Ren Keb - register anak (Hayatilah)

1 : Pi sekolah yg kita berkenan - Sek Ren Keb A
2 : Sampai sekolah. Cantiknya sekolah, hias sana-sini
3 : Masuk Opis. Cantiknya opis, hias sana-sini
4 : Kerani etc buat muka cam tarak papa ye...
5 : Ehem Ehem... eh ada tetamu rupanya, "Ada apa encik?"
6 : "Nak register anak sekolah"
7 : "Ohhh... kena online dulu, pas tu print bawak ke sini balik... PAS TU KAMI CAMPAK BORANG ONLINE ehhh sorry pecah tembelang"
8 : "OK"
9 : "Tapi Encik, kena slip gaji, jenis darah anak bla3x"
10:"tak tulis pun dlm borang online benda2 tu"
11:"Kena Encik"

Beberapa hari kemudian
1: Borang online + Borang manual pun dihantar ke Sek Ren Keb A

Beberapa bulan kemudian
1: Tuuut Tuuut Tuuuut.... Hello... "Ni encik xxx bapa kepada yyy ke?"
2: "Ya saya"
3: "Permohonan Encik diluluskan tapi kat sekolah B la"
4: "Tapi saya kan apply kat Sekolah A?"
5: "tapi kat online tulis sekolah B, mungkin Encik silap klik kot"
6: "So, mcm mana? Saya tak nak sekolah B"
7: "Encik gi cancel kat sekolah B datang register balik kat sekolah A tahun depan"

Ponnggggah... aku pun pi cancel mcm yg dia suruh

Tahun berikutnya, bila aku buka online, nama aku still kat sekolah B

Persoalannya sekarang
1 : Apa gunanya borang manual kalau depa just tgk yg online ?
2 : Time submit dulu kerani tu tak check ker ?
3 : Kenapa nama still kat sekolah B sedangkan aku dah cancel ?
4 : jenis darah tu wajib ker ? Kalau tak dak kira tak boleh masuk sekolah ke ?

FIKIR-FIKIRKANLAH

No comments:

Post a Comment