Thursday, February 25, 2010

Ice Nescafecino

Kalau korang nak tau, aku adalah penggemar kopi no1. Kopi campuran cam kat kedai mamak atau nescafe memang aku tak berapa nak layan. Aku lagi suka kopi ori yang dah dipanggang + brew sekali.


Dulu time kat Saudi ada banyak cafe / coffee shop drive thru, 24hours lagi. Aku paling suka minum macchiato (single shot espresso with milk foam). Letak gula 1 sachet, kira abis keras la tu sampai mamat bangla/paki yang jual tu geleng kepala. Tu la minuman kegemaran aku time malam nak gi kerja. Selalu keluar kerja pukul 12am, biasa la kerja-kerja telco yang melibatkan traffic (phone call etc) memang kena buat tengah malam time orang tidur.

Bila balik Malaysia, nak cari benda-benda ni agak terhad (terpaksa gi starbucks etc). Harga pun mahal. So, aku dapat satu idea. Aku beli single shot espresso kat Gloria Coffee take away, bekukan, pas tu tiap-tiap kali nak minum nescafe ice, aku capur sekali. So, tak la keras sangat bila ice tu cair slow2.


Single shot espresso - rm6.50


Nescafe Ice - rm1.70


Espresso yang dah beku

So, sapa-sapa nak try pun boleh. Rasanya tak la keras sangat. Aroma espresso pun tak hilang.

No comments:

Post a Comment